به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کسی یارانهاش را دریافت نکرده باشد از کجا متوجه شود که از فهرست یارانهبگیران حذف شده یا به دلیل اختلال به حسابش واریز نشده است؟ گفت: مشمولان دریافت یارانه میتوانند به سامانه رفاهی مراجعه کرده و در قسمت پنجره ملی هوشمند به سرویس رفاهی وارد شوند در این مرحله با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار یا دریافت کننده یارانه، وضعیت یارانه خود را مشاهده کنند. در این مرحله اگر یارانه مرحله ۱۵۳ یعنی یارانه آبانماه به حسابشان واریز و در سامانه رفاهی ثبت شده بود یعنی از دریافت یارانه حذف نشدهاند و به دلیل اختلال در سیستم بانکی هنوز این مبلغ به حساب آنها وارد نشده است.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها ادامه داد: اگر در این مرحله مشمولان متوجه حذف یارانه خود شدند یعنی در سامانه رفاهی مرحله ۱۵۳ برای آنها ثبت نشده بود میتوانند از طریق پنجره ملی دولت هوشمند و قسمت سامانه حمایت اعتراض خود را نسبت به حذف یارانهشان ثبت کنند.
برخی رسانهها مردم را گمراه میکنند
حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی از رسانهها از صبح دیروز خبر واریز یارانه را منتشر کرده بودند؟ اظهار کرد: تا زمانی که اطلاع رسمی از طریق سازمان هدفمندی یارانهها مبنی بر واریز یارانه منتشر نشود هر خبری در این مورد تکذیب میشود و اگر کسی بخواهد بر مبنای این موضوع که در هر ماه و در تاریخ بیستم یارانه واریز میشود، خبر واریز یارانه را منتشر کند مسلما این کار باعث سردرگمی مردم و یارانهبگیران میشود چرا که ممکن است مانند یارانه آبانماه (مرحله ۱۵۳) تاخیر در واریز یارانه به وجود بیاید.
وی اضافه کرد: مردمی که خبر واریز یارانه را از صبح روز قبل مطالعه کردهاند وقتی مبلغی به حسابشان واریز نمیشود تصور میکنند که از لیست یارانهبگیران حذف شدهاند و در استانها به اداره کار و فرمانداریها و در تهران به وزارت رفاه و سازمان هدفمندی یارانهها مراجعه میکنند.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها تصریح کرد: بنابراین انتشار زودهنگام اخبار واریز یارانهها از سوی برخی رسانهها سبب گمراهی مردم میشود و از همه رسانهها میخواهیم تا پیش از انتشار اطلاعیه رسمی سازمان هدفمندی یارانهها، خبری درباره واریز یارانهها منتشر نکنند.
نظر شما